„Bumerang” – jak rozpocząć ekspansję na międzynarodowe rynki e-commerce – CZĘŚĆ TRZECIA

Podsumowanie kosztów stałych
Ostatnia część artykułu dotyczy miesięcznych kosztów stałych związanych z prowadzeniem sprzedaży międzynarodowej. W podsumowaniu nie uwzględniam opłat, które ponosimy z tytułu prowadzenia naszej polskiej działalności. Wyliczenia opieram o schemat z wykorzystaniem polskiej spółki z ograniczona odpowiedzialnością. Zaznaczam również, że są to szacunkowe, minimalne koszty i mogą się one różnić w zależności od ofert partnerów z którymi będziemy współpracować.
Usługa | Kwota |
---|---|
Biuro/adres w Niemczech | 100 EUR |
Niemiecki numer telefonu | 30 EUR |
Konto w niemieckim banku | 15 EUR |
Składanie deklaracji VAT | 25 EUR |
Konto ebay | 35 EUR |
Konto Amazon Seller Central | 50 EUR |
System do obsługi zamówień | 75 EUR |
Łącznie | 330 EUR |
Oczywiście na początku pojawią się jeszcze różnego rodzaju opłaty urzędowe, koszty tłumaczeń dokumentów oraz pojedyncze płatności związane z uruchomieniem sprzedaży zagranicznej. Na szczęście nie ma tego dużo, a ich wysokość nie powinna przekroczyć 500 EUR.